8 knih z oboru PR, které stojí za to v létě přečíst
Začíná léto a s ním neodmyslitelně také čas dovolených! A co by to bylo za dovolenou bez pořádného čtení?! Pokud hledáte tipy na knihy z oblasti PR a marketingu, o které by stálo rozšířit vaši knihovničku, pak věřte, že je pro vás máme! A hned osm najednou.
Obsah
JAK NA SÍTĚ
Hledáte praktického průvodce, který vám pomůže zkrotit vaše sociální sítě? Gratulujeme, právě jste ho našli! Kniha vám poodhalí vše, co jste kdy o sociálních sítích chtěli a potřebovali vědět. Seznámíte se s principy jejich fungování. Naučíte se vytvářet funkční strategie a obsahové plány pro každou z nich. A také dozvíte se, jak své sociální snažení správně vyhodnotit. To vše přehledně, výstižně a vtipně. S pořádnou náloží příkladů z praxe.
UKAŽ, CO DĚLÁŠ!
Patříte mezi umělce, kreativní tvůrce či podnikatele, kteří svá díla a činnosti drží zuby nehty pod pokličkou až do závěrečného odhalení se vší tou parádou kolem? Podle Austina Kleona, autora knihy Ukaž, co děláš! je to špatně. Bráníte tak svým fanouškům vytvořit si k vašemu produktu vztah. Změňte to, řiďte se pomocí 10 jednoduchých pravidel, v jejichž rámci je provedete postupně celým procesem tvorby, a jednou pro vždy si je podmaňte.
HITMAKEŘI
Jak udělat z vašeho produktu hit? Kvalita samotná k úspěchu nestačí. Je potřeba znát vkus a kulturu současných uživatelů a následně umět produkt správě komunikovat. Kniha Hitmakeři vám ukáže, jak na to.
P.R. CINY
Kniha P.R. Ciny vznikla na motivy stejnojmenné LinkedIN skupiny, kterou před zhruba šesti lety založil marketingový novinář Bohuslav Bohuněk s cílem podělit se o kuriózní příhody z PR praxe se svými oborovými čtenáři. Současná knižní podoba obsahuje výběr jeho 100 nejoblíbenějších příspěvků, včetně nejzajímavějších komentářů i vzájemných diskusí. Cíl je jasný, poučit se z chyb jiných a doufat, že vám se to nikdy nestane. Nikdy!
KDO VÍ, KDE BUDU ZÍTRA
Téměř dvoustránkový rozhovor dvou mistrů žurnalistiky – Jindřicha Šídla a Tomáše Etzlera – na téma novinařina 21. století. Tomáš Etzler v něm vypráví svůj životní příběh, kdy v roce 1991 odešel do USA a postupně se tam propracoval na pozice editora zpráv i válečného zpravodaje v CNN. Vzpomíná také na své sedmileté působení v ČT jako stálý zpravodaj v Číně. Americkou žurnalistiku pak srovnává s tou evropskou a přemýšlí nad její současnou podobou. Nechybí ani řada zajímavých postřehů z oblasti mezinárodních vztahů.
DĚJINY ČESKÝCH MÉDIÍ
Do třetice média. Tentokrát z pohledu jejich historie. Kniha Dějiny českých médií nabízí podrobný chronologický vývoj tohoto zajímavého oboru s důrazem na společenské, kulturní, politické i technologické změny, které měly na jeho vývoj podstatný vliv. Součástí knihy jsou také medailonky významných osobností, které jsou s žurnalistikou neodmyslitelně spjaté.
HACKNUTÁ ČEŠTINA
Ať se nám to líbí nebo ne, čeština se mění. Často vznikají nová, někdy i velmi vtipná slovíčka, případně se některé výrazy přejímají z cizích jazyků. Pokud vás toto téma zajímá, pak jste už jisto jistě slyšeli o webu Čeština 2.0, který je jejich jakýmsi pomyslným slovníkem. A protože stoupá nejen obliba tohoto webu, ale i počet nových výrazů na něm publikovaných, rozhodli se jeho autoři vybrat 3 000 nejoblíbenějších slov a vydat je v tištěné podobě. To vše s názorovými rozhovory s profesionálními psavci.
VELKÁ KNIHA FUCKUPŮ
Máte den blbec? Nezoufejte, nejste sami. S neúspěchy se čas od času potýká každý. I ti nejúspěšnější, do kterých byste to řekli jen stěží. Nezdary jsou také ústředním tématem globálního hnutí Fuckup Nights, na jehož večerních akcích se nejrůznější osobnosti dělí se svými diváky právě o své útrapy. Výsledkem je lepší pocit i cenné ponaučení do příště. V Česku si na tuto akci můžete zajít také. Nebo si můžete přečíst Velkou knihu fuckupů, která obsahuje to nejzajímavější z našeho prostředí.
Příspěvek pro vás napsala Klára, která je jednou z našich specialistek na komunikaci na zahraničních trzích.