Šest rad pro každého nováčka v agentuře
Ufff, tak už je to za mnou. Zkušební doba v práci je pryč. Ty tři měsíce utekly jako voda. Mám pocit, jako by to bylo včera, když se mi třásl hlas na mé první týmové poradě, a přitom už jsou to 3 dlouhé měsíce, co se učím bojovat na poli PR a online marketingu. Za tu dobu, kdy jsem plnila různé, více či méně populární úkoly od svých kolegů, jsem se toho spoustu naučila.
Teď tu sedím, usrkávám svoji odpolední dávku kofeinu a rozhodla jsem se všechny své nově nabyté zkušenosti sepsat. Tak tady jsou. Šest rad, které bych chtěla předat všem nováčkům, kteří nastupují do agentur (a samozřejmě ne jenom jim). Tak pojďme na to.
Obsah
Obsah
1. Ptejte se
Ptejte se. Ptejte se. Ptejte se. Ano, chápu, že si můžete připadat hloupě, že pořád své kolegy otravujete otázkami, ale věřte mi, když si s něčím nevíte rady, je stokrát lepší se desetkrát zeptat než to celé pokazit (anebo hodiny bezradně koukat do monitoru).
2. Vždy si nechte přesně specifikovat, co se po vás chce
Na toto opravdu nezapomínejte, vyhnete se tím mnoha nepříjemnostem a nejasnostem. V ideálním případě si nechte všechno hodit do mailu nebo aplikace (mně osobně se osvědčila Asana). Budete se moct k zadání úkolu vždy vrátit, a ne ho marně tahat z hlavy.
3. Dávejte si deadliny
Ano, pravděpodobně vás kolegové a váš nadřízený deadliny zasypou hned po nástupu. Je ale dobré mít vytvořené i své vlastní. Já si ku příkladu v rámci svého time managementu dávám termín dokončení úkolu vždy o den dříve, než je požadovaný deadline. Samozřejmě, ne vždy je to možné, ale věřte mi, že tím získáte drahocenný čas úkoly doladit do detailu a nedohánět vše na poslední chvíli.
4. Učený z nebe nespadl
Školte se. Myslíte si, že když jste zrovna vyšli ze školy, vzdělávat se nepotřebujete? Omyl! Obzvlášť v kariérních začátcích je důležité neusínat na vavřínech a nasávat nové a nové informace. A pro nové informace nemusíte ani nikam chodit. Dnešní doba nabízí nepřeberné množství kvalitních online kurzů, byla by tedy škoda tuto možnost nevyužít. Pro nováčky pohybující se na juniorních pozicích ve vodách online marketingu určitě doporučuji Digitální garáž od Google. Kurzy, které tam najdete jsou zdarma, a za jejich absolvování můžete získat certifikát. A to už se počítá.
5. Usmívejte se
Možná to bude znít jako klišé, ale s úsměvem jde všechno líp. Nejenom, že budete v kolektivu oblíbenější, ale pokud se na své kolegy budete usmívat, určitě vám se vším poradí mnohem ochotněji.
6. Čas na kávu
Jedna z prvních věcí, které byste měli v nové práci udělat. Zajděte si během odpolední pauzy s kolegy na kávu. Nejen, že se dozvíte spoustu informací o běžném chodu firmy, ale i zjistíte, jak moc fajn vaši kolegové jsou. 🙂
Hlavně se z toho nezbláznit…
Všichni jsme jenom lidi a každý někdy začínal. I když to ze začátku někdy nejde, je důležité se z toho nezbláznit. Já osobně si moc vážím upřímného feedbacku od svých kolegů. Nic vás totiž ve vaší tvorbě neposune více než nekompromisní feedback vašich nadřízených. A hlavně, pokud se nějaká ta chybka stane (a že jich ze začátku bude), je dobré se z nich vždy poučit a umět si na nich najít to dobré.
Článek pro Vás napsala Míša, benjamínek našeho týmu, která se věnuje především klientům z IT sektoru a vybraným marketingovým projektům sesterské agentury Unifer.