Cannes v obležení Lvů – i těch českých

(Čtení na 2 minuty.)

Mezi 17. a 21. červnem proběhlo v Cannes mezinárodní kolo soutěže Young Lions, do kterého se zapojili výherci národních kol, uskutečněných tento rok v dubnu.

 

 

Cílem klání bylo zabodovat s projekty, se kterými mohly soutěžní týmy získat ocenění v oblasti médií, digitálních expertíz, marketingu a v neposlední řadě i public relations. V poslední jmenované kategorii Česko reprezentovala dvojice Anežky Svobodové a Anny Stěpanovové, které v dubnu zaujaly porotu svým projektem pro Hnutí Duha a jeho kampaň „Zachraňme lesy“. Cílem projektu bylo přitáhnout pozornost k tomuto aktuálnímu tématu a vytvořit tak iniciativu, díky níž se nasbírá alespoň 60 000 podpisů na petici za změnu zákona o životním prostředí.

 

Z českých končin jsme mohli v Cannes naleznout i účastníky dalších kategorií. Za média to byly Magdalena Mohelová a Dominika Vašová z DDB, za marketing Anna Kvaššayová s Janem Dvořákem z Plzeňského Prazdroje a digitální oblast obsadili Vladimír Zikmund a Josef Janáč z VMLY&R. Žádný z českých projektů bohužel nezaujal porotu natolik, aby ve své kategorii získal první místo. Se 115 podanými přihláškami, devíti nominacemi a žádnou výhrou se tak rok 2019 stal pro české soutěžící nejhorším za posledních sedm let – zcela jistě ve srovnání s rokem minulým s osmi obhájenými trofejemi a rokem 2016 s trofejemi devíti. Na soutěži na stranu druhou zazářily agentury ze Spojených států, které si odnesly dohromady 15 hlavních cen, stejně jako Brazílie a Švédsko, jejichž pavilon úspěchů se rozrostl o dva hrdé a zasloužené lvy.

 

Příspěvek pro Vás připravil Petr, čerstvá posila našeho týmu 🙂