SEO copywriting: 5 mýtů

SEO copywriting

Lidský úděl může mít mnoho podob. Textařovým údělem je napsání dobrého textu. Víte ale, kdy se nonšalantní sepisování článků o SEO copywritingu stává valením balvanů do kopce? Když o SEO neboli optimalizaci pro vyhledávače nevíte nic. Pokud se chcete vyhnout podobné situaci, tak si projděte následující mýty a legendy, které se k této sofistikované disciplíně vážou. Aby Vás jeden takový balvan nakonec neproměnil ve veliké mastné nic

 

1. SEO text je výrazně odlišný od textů klasických

 

Pokud za klasické texty považujete sebrané spisy Alberta Camuse, tak ano. Rozdílů tam najdete požehnaně. Pokud ale porovnáte dva dobře napsané články, z nichž jeden bude mít přívlastek „SEO“, tak uvidíte, že rozdílů tam ve skutečnosti mnoho není. Pokud zrovna nenarazíte na galimatyáš s připlácnutým výčtem klíčových slov uprostřed. Potom se nejedná o SEO, ale nepříliš vkusný přešlap.

 

2. Čím více klíčových slov, tím větší paráda

 

Jako bys neexistoval, pokud jich tam nevysázíš alespoň 10 % z celkového rozsahu. Řídíte se tím? Jestli ano, tak jste uvízli v době před pěti lety. Možná je ten správný okamžik tu časovou bublinu propíchnout a posunout se zase o kopec vedle.

 

3. Zvýrazňujte a podtrhávejte

 

Nejlépe třpytivým fixem. Omyl. Netvrdíme, že mají tyto úkony zůstat pouze výhradou poctivých středoškoláků, ale v rámci optimalizace textu jich není třeba. Ne, Google nepotřebuje mít podtrhané každé druhé slovo a vytučněné každé třetí. A čtenáři už vůbec ne.

 

4. Čím více slov, tím víc SEO-friendly

 

Delší texty nemusejí mít nutně lepší umístění ve výsledcích vyhledávání. A nikdo by Vás neměl nutit psát dvoustránkové elaboráty popisující unikátní a revoluční ponožky s vidinou, že se náhodou stane opak. 

 

5. Píšete pro algoritmy, ne čtenáře

 

Největší mýtus ze všech. Vyhněte se nepřirozeným frázím, obratům a klíčovým slovům, která jsou delší než pracovní den. Ušetříte si zbytečnou a beznadějnou práci, která nikoho nezajímá. Rozhodnout se, zda článek stojí nebo nestojí za to, abychom ho četli, znamená zodpovědět základní filozofickou otázku. Má to pro nás smysl? Pište pro lidi. Pište přirozeně. A uvidíte sami, že smysl se tam objeví.

 

 

Příspěvek pro vás napsal Petr.

Petr