Podcasty dobývají uši i srdce a pomohou nám i v PR

(čtení na 2 minuty)

 

Ještě před deseti lety tato sousloví vlastně nic neznamenala, dnes si bez lidí, kteří je mají jako název povolání, skoro ani nedokážeme představit (online) život. A pro ty, kteří se zabývají PR a marketingem, jsou tito lidé ještě o něco důležitější.

 

V posledních době k výše zmíněnému výčtu přibylo ještě jedno – Podcast Host.

 

Podcast = Radio v2.0

 

Mnozí si mysleli, že mluvené slovo jako forma je pomalu odsouzena ke smrti posluchačskými souchotinami, a že novým a na dlouhou dobu nezpochybnitelným vládcem obsahu bude video.

 

A potom se objevil podcast. Něco mezi blogem, rádiovým vysíláním, audioknihou a YouTube videem, podcastových show jsou dnes již tisíce snad na každé téma, které si představíte. Poslouchat je můžete třeba na Spotify nebo iTunes, jednotlivé epizody mají od několika minut po více než hodinu a vybrat si můžete jak z one-man show, rozhovorů, zpravodajských pořadů a spousty dalších.

 

V roce 2018 poslouchalo v Evropě alespoň jednou za měsíc podcast průměrně přes 28 % lidí, ve Španělsku dokonce přes 40 %. Zatím tu podcasty nejsou tak populární jako v USA, kde podle letošních dat skoro čtvrtina poslouchá nějaký podcast aspoň jednou týdně, ale zejména v severní Evropě čísla stále rostou.

 

Další kanál pro PR-isty

 

Co jsou dle mého hlavní plusy podcastů?

 

 

Všichni, kteří berou svoji snahu představit své klienty co největšímu počtu těch správných lidí vážně, by měli začít o podcastech uvažovat jako o dalším velmi důležitém PR kanálu.

 

A je už na každém PRistovi a jeho klientovi, jestli se budou raději v podcastech objevovat jako hosté, nebo začnou dokonce tvořit vlastní.

 

Článek pro vás napsala Lucie, “account” se specializací na social media a zahraničí