Vytvořili jsme nový lišejník

(Čtení na 2 minuty.)

Od začátku svého působení v oboru PR neustále slýchám, že PR a marketing jsou dva různé a takřka nezávislé obory.

 

Firmy otevírají takřka výhradně samostatné pozice pro marketingové i PR manažery, a ti dále využívají různé marketingové, digitální, kontextové, reklamní, komunikační, PR a další agentury. Lze ale v takto složité struktuře vůbec udržet jednotnou komunikaci?

 

Řada let práce naší PR agentury pro přední světové korporace mě utvrdila v názoru, že jednotná komunikace při více dodavatelích není možná. Buď se s tím tedy můžeme smířit a nebo zkusit něco změnit, zjednodušit a zefektivnit. A protože rezignace je u nás zakázané slovo, s Martinem (Schenkem) nám postupně krystalizovala v hlavě myšlenka jediné komplexní agentury, která dokáže pokrýt veškeré potřeby klienta, jenž souvisejí se zajištěním jeho image, komunikace a prezentace zákazníkům i partnerům. V jednom velkém týmu se strategie klienta i veškeré inovace snadno přijmou a prosazují, nedochází ke zkreslením či informačním šumům z důvodu předávání informací mezi různými subjekty. To je pro úspěšné kampaně zcela klíčové – a mimochodem i levnější. Napříč několika nezávislými agenturami 100% efektivní spolupráce není možné dosáhnout, vždy se jedná o kompromisy, které jsou kontraproduktivní.

 

Na myšlence mít jednu velkou agenturu na “práci všeho druhu” není z hlediska logiky asi nic převratného – jenže proč je jich tedy na trhu tak málo? Zásadní otázka totiž zní, jak najmout kvalitní odborníky a současně mít pro ně práci. To je totiž provozně – a finančně – neřešitelné. Tedy téměř neřešitelné, pokud se ovšem nespojí více specializovaných agentur do jednoho týmu, který bude sdílet veškerá data i společné prostory, pouhý networking více dodavatelů nestačí. A tak jsme začali pokukovat po možnosti strategického spojení s dostatečně ambiciozním hráčem na trhu, který by vhodně doplnil naše PR služby. Po delším hledání jsme nakonec objevili kreativní agenturu Unifer. Našla se tak řasa a bakterie, takže se mohl vyvinout nový lišejník – vysoce odolný organismus schopný přežít a vyvíjet se i v těch nejméně příznivých podmínkách. A tak jsme Unifer “požádali o ruku”. Jeho rodiče nabídku přijali, zásnuby trvaly přibližně rok a svatbu jsme oslavili v srpnu 2017. Nyní, k letošnímu květnu, jsme odladili všechny aspekty společného soužití tak, abychom mohli nabídnout trhu něco víc, než byl dosud zvyklý.

 

I když pár strategických spojení mezi agenturami už na trhu v mezidobí proběhlo, jsme přesto první agenturou na našem trhu, která nabízí interní odborníky na veškeré oblasti komunikace a propagace. Zjednodušeně řečeno – pokud za námi přijde klient s pouhou zajímavou myšlenkou pro podnikání, umíme mu vytvořit podrobnou analýzu trhu, sestavit komunikační i prodejní strategii, navrhnout logo i webové stránky, vytvořit příběh značky, odlišit se od konkurence, pomoci s budováním prodejního i partnerského kanálu, spravovat PR i marketingové kampaně, budovat, plnit a vyhodnocovat online i sociální kampaně, … Máme v týmu i skvělé průmyslové designéry, takže dokážeme navrhnout i koncepci hardwaru či interiérů. Zkrátka dostat se od teorie až do praxe, a to vše na jednom místě, s jediným kontaktem. Naše služby si můžete prohlédnout na našich webech www.moveup.cz a www.unifer.cz. A tamtéž najdete i přehled vybraných klientů, kteří už naše služby objevili a úspěšně využívají.

 

Doufám, že se brzy uvidíme i s vámi. Když mezi námi přeskočí jiskra, dostaneme vás dál, blíž vašim zákazníkům i partnerům. Ozvěte se nám – od května nás všechny najdete v samotném srdci Brna na adrese Veselá 24, kousek od tramvají i vlaku. Tak tedy na viděnou! 🙂

 

Příspěvek napsal Ivan, který řeší především strategie klientů.