Naše mise 2021: automatizace, digitalizace, obsah (a PR)
Na rok 2020 nikdo hned tak nezapomene. Je to především rok koronaviru, který v mnoha ohledech změnil společnost i její zvyklosti. Způsobil spoustu komplikací a dlouhodobých škod, ale paradoxně společnosti také v řadě hledisek pomohl. Ukázal nám mimo jiné, že budoucnost je digitální a firmy přinutil digitalizovat rychleji. A my jsme na tento trend plně připraveni. Letos jsme vyladili k dokonalosti především marketingovou automatizaci, digitalizaci komunikace a obsahový marketing. Věříme, že právě tyto služby jsou spolu s kvalitním PR klíčem k dlouhodobému úspěchu na trhu a považujeme je za hlavní trendy pro příští rok.
Obsah
AUTOMATIZACE MARKETINGU
Marketingová automatizace je v šikovných rukou vážně skvělá technologie. Pomáhá naplňovat komunikační strategii efektivněji, rychleji a spolehlivěji. Umožňuje vytvářet různorodý obsah, který účinněji osloví konkrétní skupiny stávajících i nových zákazníků a dlouhodobě se postará o jejich pozornost.
Aby mohla být marketingová automatizace co nejúčinnější, musíme provést audit vašich stávajících marketingových kanálů i vaší komunikační strategie. Výsledek důkladně analyzujeme a zjistíme, jaké marketingové kanály vám dokážou přinést nejlepší výsledky. Tyto kanály pak vyladíme, pomocí skvělých osvědčených nástrojů třetích stran zautomatizujeme a můžeme je dále škálovat.
Výsledkem je z podstatné části automatizovaný provoz klíčových marketingových kanálů, díky čemuž budete komunikovat levněji i efektivněji. Uspořený čas můžete investovat třeba do dalšího rozvoje a objevování nových příležitostí na trhu.
DIGITALIZACE KOMUNIKACE
Digitalizaci jako obecný pojem asi není potřeba podrobněji představovat ani popisovat. Je nevyhnutelná pro budoucnost každé firmy a jsem si jist, že tento pojem žádnou „zdravou“ firmu úplně neminul. Stejně už snad také každý ví, že digitalizace není jen přenos papírových dokumentů do digitální podoby.
Digitalizované procesy nikdy „nespí“, fungují nepřetržitě, nejsou náchylné na lidské chyby, jsou spolehlivě měřitelné a maximálně efektivní. Náš tým pomáhá firmám vytvořit komplexní digitalizační strategii, srdcem našich služeb je pak především digitalizace komunikace a marketingu.
V rámci této strategické činnosti vyhodnotíme kvalitu vaší webové prezentace či eshopu a míru její responzivity, a navrhneme jejich případné nezbytné vylepšení. Vyladíme vaše texty pro nejúčinnější SEO, sjednotíme vizuály i sdělení v rámci online propagace. Navrhneme atraktivní newslettery a změříme míru jejich úspěšnosti. Zajistíme, abyste měli celé komunikační prostředí plně online, dostupné kdykoli a kdekoli.
OBSAHOVÝ MARKETING
Třetí klíčovou službou je obsahový marketing, často označovaný z angličtiny převzatým termínem content marketing. Představte si pod ním tvorbu, publikování a distribuci obsahu. Obsahový marketing má především přilákat pozornost vašich zákazníků a partnerů, zvyšovat důvěryhodnost značky a generovat leady nebo objednávky.
Obsahový marketing je velmi účinný ve spojení s PR a musí zohledňoval nejnovější SEO trendy, aby dokázal podporovat i organický růst pozice firmy v online prostředí. Naší misí je nacházet a tvořit obsah, který bude pro vaše publikum relevantní a hodnotný. Díky němu zvýšíte návštěvnost vašeho webu i počet uživatelů sledujících vaše sociální sítě. Budete se profilovat jako odborníci v oboru, takže vás zákazníci budou sami poptávat a obracet se na vás jako na důvěryhodné odborníky. Obsahový marketing je z našeho pohledu (a také z pohledu téměř 90 % všech ostatních marketérů) nejlepší cestou ke zvýšení důvěryhodnosti v očích vašich zákazníků.
Obsahový marketing je ovšem běh na dlouhou trať. Mnoha firmám se do něj nechce, protože je finančně i časově nákladnější a nepřináší okamžitou návratnost investic. Je na místě ho přirovnat k vlakové soupravě – i její rozjezd je náročný a potřebuje hodně výkonu, ale jakmile se rozjede, má velkou setrvačnost a hned tak ho něco nezastaví, kromě konce trati.
Součástí takové vlakové soupravy jsou vagóny s příspěvky na sociálních sítích, články na blogu, YouTube videi, podcasty, stories, novinkami na webu, webináři, live streamy, záznamy přednášek či workshopů, ale také třeba vlastními knihami a brožurami. Typů obsahu je spousta, důležité je ho začít tvořit a vytrvat. Ideální je vybrat si na začátku jeden typ obsahu a snažit se z něj dostat maximum. Pak postupně přidávat další.
Pokud ovšem máte velké plány a ambice, můžeme spolu klidně rozjet vše najednou a vytvořit skutečný „boom“ efekt, ať už jen na českém trhu nebo i v zahraničí. Vždy ale myslete na to, že netvoříte obsah pro vás, ale pro vaše zákazníky a cílové publikum, takže toto publikum musíte zásobovat informacemi, které ho skutečně zajímají, a podávat je vhodnými kanály i formami. Když vytrváte a budete se držet dlouhodobé strategie, výsledky kvalitního obsahového marketingu se nejen dostaví, ale budou hodnotnější a mnohem trvalejší, než krátkodobé kampaně, na které zákazník rychle zapomene.
ZÁVĚREM
Podívejte se na portfolio obou našich agentur (Move up a Unifer). Rádi pomůžeme růst i vašemu podnikatelskému záměru. Najdete nás i na dalších online kanálech (Facebook, LinkedIn) které pro vás můžeme spravovat, ale úplně nejradši vás uvítáme osobně v našich nových kancelářích v centru Brna. Letos jsme fakt hodně posílili a rádi vás o tom přesvědčíme.
Přeji vám za celý náš tým klidný konec roku a do toho nového zdravý a silný růst vašeho podnikání, který může být s námi ještě strmější. Covidu i všem budoucím virům navzdory. 🙂
Příspěvek napsal Ivan, který řeší především strategie klientů.